BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, July 29, 2010

~ujian demi ujian~

astagfirullah...
ape yg aku telah lakukan...
apa yg telah terjadi kepada hati ku ini Ya Allah..
lemahnyer imanku..
sepanjang hidupku..
pelbagai dugaan yg aku terima dari Dia yang Esa...

"abg,mira x ske semua ni"
"mira,kite ni hamba Allah,setiap hamba Allah pasti diuji"
"mira bosan hidup cm ni.."
Astagfirullah....
adakah ini diri aku yg sebenar...

Allah telah memberi ujian kpdku..
namun,bagaimana hatiku boleh berkata tuhan tidak adil..
aku sgt menyesal sbb ckp cm tu...

"mira,kite ni ad agama,mira..kite x boleh ckp cm tu"
abg berulang kali menasihatiku...
segala msalah akan aku luah kepdenyer...
bagi aku...
hanye die tempat aku meminte bantuan selain abh n mak

dalam tangisan,,aku tersedar...
Ya Allah...aku x ptut ckp cm tu..

"mira,skrg mira g solat sunat,bc Al- quran..itu yg terbaik untuk tenangkan hati mira tu..."

aku pun bgun dari katil,mengelap air mata yg aku sndiri xtahu air mata sedih atau menyesal...
setelah mengambil wuduk,aku menunaikan solat asar...
mengalir air mataku lagi..
kali ni aku dapat merasakan...
Allah memberi ujian ini supaya aku tidak lupakanNya...
aku terlalu leka dgn kehidupan...
sehingga aku abaikan akhirat..
astagfirullah...
aku sedar...
aku seharusnyer lebih mendekatkan diriku kepadaNya...
semoga Allah mengampunkan dosa aku
semoga Allah memberi aku peluang untuk terus beribadah kepadanye
semoga Allah mengabulkan doaku...
semoga segalanyer ad kebaikan
islam itu agamaku...
tetapkanlah iman ku...
Allahhu akbar....


~buat abg...mira nk mnta maaf dan terima kasih sbb abg sntiasa ad dengan mira...
terima kasih kerana membimbing mira....
terima kasih kerana ad untuk mira...
semoga Allah akan memberi kegembiraan dan kebahagiaan dalam hidup abg...


0 comments: